• Team Inspiro

Har du annonsert på Facebook uten å få de resultatene du ønsket deg?

Oppdatert: aug. 28

De fleste av oss har opplevd at Facebook-annonsen flopper. Og noen har gjort det mange ganger. Det kan få selv den mest rolige og avbalanserte av oss til å bli frustrert og fortvilet.


Det at Facebook-annonsen din ikke gir deg de resultatene du ønsker deg, er ikke bare en frustrasjon. Det betyr også at pengene flyr ut av vinduet uten at du får noe igjen for hverken investeringen eller innsatsen. Og hvordan skal du klare å skape resultater hvis annonseringen ikke funker, og du ikke får fortalt folk hva du har å tilby?


Jepp. Jeg vet - det er en ond sirkel som det er vanskelig for mange å komme ut av.



Skal du ha en business, må du ha kunder.


Ofte skal det mange kunder til for å skape en inntekt å leve av. Markedsføring er derfor viktig både for store og små virksomheter.


Annonsering på Facebook er et viktig redskap for å skaffe kunder - når det funker!


Vi har også bommet på annonser! Men, vi har også lykkes med annonseringen. Vi har solgt nettkurs for over 50 millioner basert på annonsering på Facebook og skapt en enorm vekst for vårt kurskonsept. Vi vet derfor både hva som funker, og hva som absolutt ikke funker.


>>> Sjekk ut videoen jeg har laget som tar for seg 5 fallgruver du vil unngå når du annonserer på Facebook.

Det er to viktige grunner til at en annonse flopper og ikke gir resultater.


1) Ingen bryr seg om deg og ditt! 2) Du vil hjelpe alle i stedet for å spesialisere deg og finne din helt unike målgruppe.


Først til det at ingen bryr seg om deg og ditt!


Dessverre så er verden slik at de fleste av oss er mest opptatt av oss selv. Jeg mener ikke at vi alle er store egoister som ikke bryr oss om andre, men vi har så mye som skjer i livet vårt at vi velger ut hva som er viktig for oss.


Og det er nettopp her det kommer inn. Hva er viktig for kunden? Det MÅ du vite!


Hvis du er opptatt av det som er viktig for deg, og hva du kan tilby andre - er sjansen mindre for at du treffer noen i målgruppen din. De er rett og slett ikke interessert i deg og ditt! De er interessert i det som opptar dem!


Du må derfor la annonsen handle om kunden din og ikke deg og ditt firma.


Så til det å være generalist istedet for en spesialist


Mange har et stort ønske om å hjelpe mange. Aller helst vil de hjelpe hele verden hvis det hadde vært mulig! Hvis du vet at du har et godt produkt eller tjeneste, som kan hjelpe alle nordmenn til å få et bedre liv, så må du jo snakke til alle så du kan hjelpe flest mulig? Eller hva?


Nope, det er nettopp her mange gjør den store feilen.


Er du for eksempel ekspert på fotografering, og skal lage et fotokurs - så skal du ikke lage et kurs i fotografering som alle kan få glede av. Du skal spisse deg inn mot en målgruppe og lage et kurs for denne spesifikke målgruppen, slik at du fremstår som en spesialist og ikke en generalist.


Fotokurs for alle - Funker dårlig!


Det som funker, er spesialisering, som for eksempel:


  • Fotokurs for deg deg som vil ta beste reisebildene

  • Fotokurs for deg som vil lære å ta dronebilder

  • Fotokurs for deg som vil lære å beherske ditt systemkamera

  • Fotokurs for journalister osv.


Sitter du inne med en idé om et online-kurs, eller har du et produkt eller en tjeneste som du ønsker å annonsere på Facebook - må du fremstå som en spesialist og ikke en generalist.


Du må ha riktig budskap, til riktig målgruppe!


Det hjelper deg faktisk ingenting om du er ekspert på det tekniske med Facebook-annonseringen, hvis du ikke har full kontroll på kundenes utfordringer og drømmer, slik at du kan lage annonser tilpasset målgruppen din.


I vårt online-kurs Suksess med nettkurs er dette derfor noe av det første vi jobber med. Du lærer hvordan du skal gå fra å være en generalist til en spesialist, og hvordan du skal pakke budskapet ditt inn så det blir fristende for kunden din.


Dette er en ferdighet som er utrolig viktig enten du skal selge online-kurs, konsulenttjenester, rådgiving eller produkter. Det er rett og slett grunnleggende for alt salg og markedsføring.


Har du lyst til å vite mer om hvordan du kan spisse ditt budskap og skape en online-business basert på din kunnskap? Book en gratis rådgivningssamtale her!


Samtalen er gratis og uforpliktende og vil gi deg hjelp til å se framover og gi deg et innblikk i hva det kan bety for deg å skape en online business.


Vil du lære mer om hva som funker og ikke funker på Facebook?


Da kan du se denne videoen som jeg har laget hvor du kan lære om 5 annonsefeller du bør unngå, slik at du enklere lykkes med Facebook-annonseringen. Finn deg en kopp kaffe og sett av 13 minutter av tiden din. Tar du i bruk noen av tipsene du får i videoen, kan det spare deg for mye sløsing med tid og penger.


Se videoen gratis her: 5 annonsefeller du bør unngå.

Ønsker deg en strålende dag og god konvertering på annonsene dine!


121 visninger

Inspiro Group AS © 2015-2020  -  Hausmanns gate 16, 0182 Oslo  -  Tlf 4000 1512  -  team@inspiro.no