Inspiro Group AS © 2015-2020  -  Hausmanns gate 16, 0182 Oslo  -  Tlf 4000 1512  -  team@inspiro.no

  • Anne Bente Hauge

Få kunder til nettkurset ditt med et gratiskurs

Oppdatert: 30. aug. 2019

Har du laget et gratiskurs for nettkurset ditt?


Jakten på kundene er større enn noensinne, og i sosiale medier skal du slåss om oppmerksomheten til både konkurrenter, familien, venner og et stort antall videoklipp med søte kattunger og valper fra YouTube. Hvis du prøver å selge et nettkurs i en slik setting oppnår du mest sannsynlig det motsatte av det du ønsker. Folk vil ikke bli pushet til å kjøpe når de er på sosiale medier. De fleste bruker sosiale medier for å få med seg det som skjer blant venner og bekjente, følge med på nyheter og se etter noe som interesserer dem.


Alle liker å få noe gratis! Spesielt hvis det de får er nyttig og interessant.

Faktum er at de aller fleste er på sosiale medier. Og hvis du vil få kontakt med nye potensielle kunder må du også være der. Facebook er den største kanalen, med over 3,5 private profiler i Norge, og mer enn 2,4 millioner av disse bruker Facebook daglig!


Men det holder ikke å være på Facebook! Du må også gjøre de riktige tingene for å tiltrekke deg de riktige personene som er potensielle kjøpere av ditt online-kurs.


Så - hvordan får du fanget oppmerksomheten til dine potensielle kurskunder?


Her kommer gratiskurset inn. Det skal handle om noe som dine kunder er opptatt av og gi dem svar på noe de lurer på, og inspirere dem til å lære mer. Treffer du riktig med budskapet vil de med glede bytte bort sin e-post adresse for å få løsningen på utfordringen de har.


Hemmeligheten bak annonsering på Facebook er derfor å annonsere noe som vil fange interessen til målgruppen din, slik at de slutter skrollingen og stopper opp ved din annonse.

Da er det utrolig viktig at annonsen snakker til målgruppen din slik at de kjenner seg igjen og får lyst til å lære det du skal formidle. Det skal da ikke handle om salg eller det store nettkurset ditt, men om at du er på giversiden og deler din kunnskap for å hjelpe de som er i målgruppen din.


Gratiskurset skal lære målgruppen din noe helt konkret som gjør at de øker interessen sin for ditt tema, slik at du kan samle en liste over potensielle kjøpere av ditt nettkurs. Da sikrer du at du har noen du kan selge nettkurset ditt til, som du vet er interessert i nettopp det tema ditt kurs handler om.


Hvordan ser så et gratiskurs ut?


Sjekk ut gratiskurset vi har laget for vårt store online-kurs "Suksess med nettkurs". Gratiskurset heter "Lær å lage online-kurs" og gir deltakeren svar på 7 store spørsmål de fleste som ønsker å skape og selge nettkurs har.


Klikk her for å melde deg på vårt gratiskurs og se hvordan det er bygget opp.


Lykke til med ditt gratiskurs og din listebygging.


35 visninger